Search This Blog

Wednesday, July 19, 2017

הותקף מינית על ידי מורה ונחשף: "הוא חנק לי את החיים"

"שמעתם עליי רבות. ראיתם אותי מרצד במסכי הטלוויזיה באתרי החדשות. י' קראו לי שם. החלטתי להיחשף: אני יענקי רייניץ, בן 21 היום. למדתי שנים רבות אצל אדם נערץ שבעוד חודש ייכנס לכלא לשנים ארוכות". כך כתב היום (ד') בפוסט שפרסם בפייסבוק אחד הנערים שהותקף מינית על ידי המורה אהרון שלמה ליסון מביתר עילית, שהיום נגזרו עליו שבע שנות מאסר לאחר שהורשע בתקיפה מינית של רייניץ ושני אחיו.

"אני לא יודע מהיכן להתחיל, מההתחלה או אולי מהסוף", כתב רייניץ. "סיפור חיי התגלגל בשנתיים האחרונות אינספור פעמים בערוצי הטלוויזיה ובאתרי האינטרנט השונים. אך כיום, בפעם הראשונה החלטתי להסיר את הכפפה ולהיחשף כאן בעמוד הפייסבוק שלי, לגולל בפניכם מעט מהאוקיינוס הסוער בחיי. ולו בשביל לעודד, לחזק, לרומם, ולתת תקווה לכל אותם ילדים ובני נוער שעוברים את מסכת ההתעללות שאני עברתי".

רייניץ מספר על הפעם הראשונה שבה פגש ברב. "הייתי ילד בגיל 12 כשנכנסתי לכיתה ח' שבה לימד הרב הנערץ, החסיד המיוחד, אהרון שלמה ליסון. האיש המכונה 'הרב ליסון' נהג בעקביות לשבח אותי בפני חבריי לכיתה וצוות תלמוד תורה. להעניק לי מתנות לרוב ולשלוח איתי פתקי נחת להורים. בקהילה האיש הזה היה אדם נדיר ומיוחד, פשוט מלאך.

"כילד חרדי לא שמעתי בחיים את צמד המילים 'פגיעה מינית'", כתב רייניץ. "הוריי תמיד הזהירו מפני 'אנשים מסוכנים וחולים' שנוגעים בילדים, אבל בחלומות השחורים ביותר שלי לא שיערתי שהכוונה גם לאיש האהוב והמיוחד הזה, הרב ליסון. הוא היה המורה והרב הכי נערץ עליי, היה כל עולמי, בטחתי בו בזמנים קשים, הוא היה הדמות העילאית ביותר עבורי בתור ילד קטן והאיש הזה ניצל אותי עשרות פעמים עבור סיפוקו המיני. ואם גופי הקטן לא הצליח לספק עבורו תענוג מיני בחלוף הזמן, אז קדימה, הרי בדיוק בשביל זה יש עוד ילדים".

רייניץ מספר על היחסים המיוחדים שהיו לו עם הרב, לפני שהוא תקף אותו מינית. "הוא ביקש ממני לקיים את מאמר המשנה בפרקי אבות 'עשה לך רב', וכך מיניתי אותו כמשפיע האישי שלי. משפיע זה אדם שמוגדר בחברה שלי כאיש שאליו פונים בעת משבר רוחני. ניתן למצוא בו כותל רחב לכל סוגי הבעיות בעולם, איתו נשארים בקשר לתמיד. סוג של אלוקים".

החיים. הוציא ממני כל טיפת אוויר של חמצן טבעי והשאיר אותי אחרי כל פגיעה עם הרהורים שכרגע הוא עשה לי את הדבר הכי טוב בעולם, בשבילי. כי הוא אוהב אותי, כי אכפת לו ממני. כי אני הכי טוב, מצטיין, יפה, הכי צדיק בעולם. ולכן רק לי מגיע הדבר הזה. הייתי בעיניו גוש בשר קטן ויפה ועשיתי את מטרותיו נאמנה, הוא שלט בי לגמרי. לא הבנתי מה קורה, דם אדום מעולם לא התפרץ ממני. ממש כמו שבגופה של מת אפשר לבעוט ואף לקרוע עור וגידים, אבל המת לא ירגיש זאת, את קול הזעקה מעולם לא ישמיע. כך עברו עליי שנות הפגיעה, מאדם חי הפכתי למת".

רייניץ מאוכזב מאוד גם מהרבנים שהעידו לטובתו של ליסון. "איך אוכל לתאר את הצער והאכזבה, את תחושת הכעס והבגידה, כשמורים ורבנים שלימדו אותי שנים רבות, יום יום, שעליהם בטחתי וסמכתי, הופיעו מולי בדוכן העדים בבית המשפט ושיבחו והוללו את הרב הנערץ? היחידים שהיו שם, שידעו וראו את הזוועות שעברתי היו הוא ואלוקים. אלוקים בטח קפא במקום, איך לא? האמת, גם אני קפאתי, רק הוא לא קפא. עבד במרץ, בחום ואכזריות אינסופית. קילף ממני שכבה אחר שכבה של תמימות, צחוק ילדותי, אושר נעורים. אור, נורמליות, אנושיות ודרך חיים. עשה ממני מפלצת".

בסיום הפוסט פונה רייניץ לנערים נוספים שהותקפו מינית: "אני מנצל את הבמה ופונה לשאר הילדים שנפגעו מהאיש שפגע בי, ומאנשים אחרים. בבקשה, תעזרו לעצמכם. לא אשקר לכם, הדרך להגיע ליום הזה שהגעתי היא קשה מנשוא. שום תיאור בעולם לא יצליח להכיל בתוכו את הקשיים האמיתיים שבזה. אבל זה שווה, סוף האמת לנצח. אני רוצה להודות קודם כל לבורא עולם שיודע מה טוב לי גם אם זה לא מובן ולא מסתדר. להורים היקרים והמדהימים שלי. אמא ואבא, אני יודע שהסיפור הזה גזל מכם שנים רבות מהחיים. אבל הנה, ניצחנו, וזה רק בזכותכם. בזכות החומה הבצורה שהעמדתם בשבילנו גם כשהאדמה רעדה תחתינו ואיימה להחריב את כל חיינו. לא ויתרתם. ואתה מר ליסון, אין לי מושג מה יגרום לרפא את כל הפצעים והמוגלות שפתחת לכל כך הרבה ילדים שלא טעמו טעם חטא. אז קדימה מנוול, תידחף לכלא".

No comments:

Post a Comment