Search This Blog

Friday, July 7, 2017

הומו דתי מחפש לסבית להקמת משפחה

הומו מחפש כלה לסבית: ערן אמיתי (שם בדוי), הומו דתי, פרסם בשבוע שעבר (שישי) פוסט בפייסבוק שבו כתב כי הוא מעוניין להקים משפחה עם לסבית, חרף העובדה שהוא חד-מיני ואיננו נמשך לנשים. מדובר בתפיסה חדשה בקרב חלק מהקהילות ההומו-לסביות בציבור הדתי, המבקשת לאפשר לחד-מיניים להקים משפחה, באופן גלוי, כששני הצדדים מודעים לכך שהמשיכה המינית איננה קיימת ביניהם. 

"בצד המיני יש לי משיכה לגברים. בצד הרוחני והאמוני, יש לי משיכה לקב"ה", טען אמיתי בסטטוס שפרסם בפייסבוק שלו. "אני נמצא באיזו שהיא נקודות בחירה. כל בחירה היא בגידה באחד הצדדים. האם לבגוד ולהתפשר על הצורך שלי באלוקות, או האם לבגוד בצורך המיני שלי? אני בוחר, לבגוד בצורך המיני. להתמודד איתו בע"ה. עד כמה שאני יכול". 

בהמשך דבריו טען כי "אני מחפש אישה כזאת שבלי קשר אלי, בחרה להעדיף את הקב"ה על היצרים המיניים שלה. היא החליטה עוד לפני בכלל שפגשה את הפרופיל שלי והכל, שהיא עם נשים לא תהיה. מציאות כזו היא בגדר בגידה בה' מבחינתה. 

"במצב כזה, שנינו לא מחפשים (או מוותרים?) לספק את עצמנו. אבל שנינו כן רוצים להקים זוגיות שמבוססת על הרבה מרכיבים אחרים שיכולים להיות בין בני זוג. כבוד. דאגה לאחר. חברות אמיצה. קישור נפשי. רעות. הזכות שיהיה אכפת לי ממישהי. ושלה יהיה אכפת ממני. ואולי בע"ה גם ילדים. ואולי גם להגיע לאהבה של ממש". 
 
"אני ויתרתי על להיות עם גברים, היא ויתרה על לחיות עם נשים. אבל זה לא אומר שוויתרנו על זוגיות אמתית וכנה בינינו. תסתכלו על התמונה הזו לדוגמה. זו לא מיניות זו זוגיות. זה כבוד אין סוף. זו לא חושניות, זו אהבה עוצמתית. כזה אני מחפש". 

הפוסט של אמיתי זכה לעשרות שיתופים ותגובות והפך לוויראלי בפייסבוק. "וואו הלוואי והייתי יכולה לעזור לך. יש לי חברות עם נטיות כאלה אבל הן לא בחרו בדרך הזו. אני חושבת שיש מעט כאלה. בכל אופן בהצלחה! ואם ייצא לי, אני לא אשכח אותך", כתבה לו אחת הגולשות.  
השמיים הם הגבול
גם לפני שלוש שנים פרסם אמיתי פוסט בפייסבוק, שבו טען כי הוא מחפש אישה לסבית ודתייה למטרות נישואין. "אני אדם נורמטיבי לחלוטין, והומו", כתב אמיתי, "כאדם דתי ומאמין שקלתי הרבה את מקומי בחברה ובחיים, ולאחר המון מחשבות ולבטים החלטתי שהדבר הטוב בשבילי הוא לנסות ולהקים משפחה". 
הוא הבהיר כי לדעתו "לא כל ההומואים צריכים לנהוג כך, אין דרך אחת שמתאימה לכולם, אבל זו הדרך שאני בוחר לנסות וללכת בה. הרעיון הוא שבעצם שני בני הזוג מתאמצים יחד למען מטרה משותפת ולמרות הקושי הם חיים בסגנון חיים שהם רואים לנכון לחיות בו". 

בהמשך פנה לגולשות וטען כי "אם את לסבית, את מוזמנת לשלוח מייל ובעזרת השם נראה איך יתקדמו הדברים ואם זה מתאים לנו. אנחנו נעשה את ההשתדלות שלנו ומשם השמיים הם הגבול". 

אחרי פרסום הפוסט הגיעו לאמיתי מאות תגובות בדוא"ל, חלקן מתחו ביקורת על כוונתו, כמו גם מאות שיתופים ולמעלה מ-1,000 לייקים. "כתבתי עם הרבה חששות ויצאתי מחוזק", הוא אמר היום, "גיליתי בורות גדולה, שכדאי לשאול ולהחכים. גיליתי שאלות באמונה, שכדאי לגדול דרכן יחד. גיליתי המון אנשים נפלאים". 

No comments:

Post a Comment